Opýtali sme sa pred zápisom III, súkromná škola

redakcia 2
  • Starozagorska 1

Onedlho je tu zápis do školy. Anketové otázky sme zaslali do šiestich rôznych škôl: štátnej, súkromnej, cirkevnej, waldorfskej, Montessori, British Int. School. Veríme, že vám takto pomôžeme zorientovať sa v tom, čo dnešné školy ponúkajú a na čo sa vlastne pri výbere vhodnej školy pre budúceho prváčika opýtať. Uverejňujeme v poradí, v akom nám školy zaslali odpovede.

 

 

Súkromná základná škola, Starozagorská 8, Košice

Na otázky odpovedá Mgr. Eva Bednáriková, zriaďovateľka školy.

 

 

Naša škola začala poskytovať základné a záujmové vzdelávanie pre žiakov 1.ročníka od školského roku 2006/2007 v rozsahu platných Učebných osnov schválených MŠ SR . Od 1.ročníka ja súčasťou vzdelávania AJ 4 hodiny týždenne. Škola sa zameriava na činnostné učenie v sieti tvorivých škôl a poskytuje otvorené partnerstvo na základe humánneho vzdelávania.

Cieľ školy v koncepčnom zámere:

Vytvoriť model európskej školy ako integrovaného vzdelávania – model na ukončenie predškolského, základného a stredoškolského bilingválneho vzdelávania a výchovy.

 

 

V čom je vaša škola iná ako ostatné?

 

  • nízkym počtom žiakov v triede , ktorý umožňuje rozvíjať aktuálnu úroveň vedomostí detí,

  • 20 minútovým ranným diskusným komunitným kruhom na vytvorenie pozitívnej emocionálnej atmosféry a na pozitívne naladenie detí na vyučovanie,

  • integrovaním AJ do výchovných predmetov a voľnočasových aktivít,

  • výučbou AJ kvalifikovaným pedagógom a anglickou lektorkou,

  • integrovanou formou vzdelávania intelektovo nadaných žiakov v triede s rozšíreným vyučovaním AJ,

  • inovačnými trendami vo vyučovaní a netradičnými metodickými postupmi,

  • vyučovaním v neformálnej, partnerskej až priateľskej atmosfére,

  • humanisticky orientovaným slovným hodnotením,

  • monitorovaním vedomostí testovacou metódou,

  • cvičením a sedením na fitloptách,

  • vlastným programom Globálnej výchovy a vzdelávania integrovaným do vyučovacieho procesu a voľnočasových aktivít,

  • integrovaním relaxačných cvičení a tréningov na zvýšenie psychickej odolnosti, na zlepšenie schopnosti učiť sa počas vyučovania a počas prípravy na vyučovanie,

  • školou v prírode s jazykovým vzdelávaním a sociálno-psychologickým výcvikom,

  • realizáciou aktivít Európskeho klubu na podporu proeurópskeho vzdelávania a výchovy,

  • stretnutiami rodičov v pisateľských a čitateľských dielňach, zapájaním rodičov do diania školy v rámci vyučovania a mimo školy,

  • systémom celodennej starostlivosti.

    Koľko žiakov je maximálne v jednej triede?

    10 – 15 žiakov

    Pracujú u vás len kvalifikovaní učitelia?

    Žiakov vyučujú len kvalifikovaní učitelia

    Od ktorej triedy sa učitelia na vyučovaní jednotlivých predmetov striedajú?

    Striedanie učiteľov sa bude realizovať v rámci iných predmetov pri prechode žiakov na osemročné gymnázium od šk. roku 2008/2009

    Ako pristupujete k nadaným deťom?

    Integrujeme nadaných žiakov do triedy s rozšíreným vyučovaní AJ, vedieme o žiakoch potrebnú dokumentáciu, spracúvame vlastný systém starostlivosti o nadaného žiaka, vychádzajúc zo špecifických potrieb žiaka.

    Rešpektujeme

  • Učebné plány pre individuálne a skupinovo integrovaných intelektovo nadaných žiakov v 1. – 4. ročníku základnej školy,

  • Doplnky k učebným osnovám pre 1. – 4. ročník základnej školy pre integrovaných intelektovo nadaných žiakov,

  • Metodické pokyny na zaraďovanie detí do špeciálnych výchovno-vzdelávacích programov pre intelektovo nadaných žiakov,

  • Výchovno-vzdelávací program žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej škole. Program pre intelektovo nadaného žiaka,

  • Informačno-metodický materiál k organizácii výchovy a vzdelávania intelektovo nadaných žiakov v 1. – 4. ročníku základnej školy.

    Okrem iného ponúkame pre nadané deti:

  • nové alternatívne formy výučby a výchovné prístupy,

  • možnosti rozvíjania aktuálnej úrovne nadania dieťaťa,

  • priestor pre zohľadnenie špecifík vývinu nadaného dieťaťa,

  • výchovno- vzdelávací proces – realizovaný prostredníctvom riešenia problémových tvorivých úloh, samostatným štúdiom – zbieranie a spracúvanie informácií, tvorby projektov a iné.

    Aké jazyky sa deti učia a od ktorej triedy?

    Povinne angličtinu od 1.ročníka.

    Do koľkej funguje školský klub?

    Do 17.00 hod. /v prípade potreby aj dlhšie/.

    Aké mimoškolské aktivity ponúkate na pôde vašej školy?

    Mimoškolské aktivity sú rozpracované vo vlastnom programe Globálne výchovy, majú formu tvorivých pisateľských a čitateľských dielní, tvorivých hier, klubových stretnutí /klub Danka Vranka, Omeganskí pozorovatelia, Priatelia zvierat a iné/, tvorby projektov a leporel, práce s počítačom, dramatizácie umeleckých textov, výtvarných, hudobných, pohybových aktivít.

    Na aké predmety kladiete dôraz?

    Profilácia školy s/ so

    a) s rozšíreným vyučovaním AJ od 1. ročníka,

    b) zameraním na tenis.

    Ako riešite konfliktné situácie, ktoré vznikajú medzi deťmi?

  • Tvorbou pravidiel vychádzajúcich z problémových školských situácií,

  • neverbálnymi metódami na utíšenie a zmierenie detí – dotykom, podržaním ruky,

  • zriadením zmierovacieho kútika,

  • organizovaním diskusných klubov zameraných na sociálne a komunikatívne spôsobilosti,

  • hrami s emóciami,

  • analyzovaním neprimeraných foriem správania v triednej skupine a prijímanie opatrení,

  • aktivitami na hodnotové reflexie – vyjadrovanie názorov, zaujímanie postojov.

    Spolupracujete so psychológom alebo ďalšími odborníkmi?

    Áno.

    Koľko domácich úloh dostáva dieťa v tej – ktorej triede?

    Domáce úlohy píšu naši prváci v škole v rámci ŠKD /pondelok, utorok, štvrtok/, cez víkend doma s rodičmi. Tematicky sú zamerané na nácvik čítania, písania a počítania, zhromažďovanie podkladov potrebných na tvorbu projektov ….

    Musí dieťa nastúpiť do vašej školy špeciálne pripravené (jazykovo, znalosti a pod.)?

    Nie je podmienkou špeciálna pripravenosť prvákov do školy,

    Aké „výcviky“ ponúkate (lyžiarsky, plavecký…) a v ktorom ročníku?

    Ponúkame

  • od 1. ročníka sociálno – psychologické výcviky,

  • zdokonaľovanie v cudzom jazyku pre žiakov začiatočníkov prípadne s problémami v učení sa cudzích jazykov,

  • v 3.ročníku plavecký výcvik,

  • v rámci osemročného gymnázia lyžiarsky výcvik.

    Dá sa vo vašej škole pokračovať na osemročnom gymnáziu?

    Bude to možné od šk. roku 2008/2009.

    Aké špecializované učebne a od ktorej triedy sú žiakom k dispozícii?

  • od 1. ročníka počítačová učebňa

    Akú stravu ponúkate deťom v školskej jedálni? Máte vlastnú kuchyňu alebo stravu vozíte?

    Deti súkromnej školy sa stravujú v školskej jedálni, ktorá sa nachádza v budove štátnej školy.

    Na čo všetko treba priplácať, resp. aké poplatky sú v škole?

    Keďže sme súkromná škola s desiatimi žiakmi v triede, vyberáme školné 2.500,- Sk mesačne.

    Máte kontakt s nejakou zahraničnou školou?

    <table align=”center”> <tbody><tr><td></td><td align=”center”> Medzinárodné školské projekty
    H U M A N
    2006/2007</td><td></td></tr></tbody></table>

     

     

     

     

  • myEurope

  • eTwinning

  • iEARN

  • Global SchoolNET

  • E-villag

    Integrujete telesne postihnuté deti?

    V prípade záujmu rodičov áno.

    Máte nultý ročník?

    Nie.

    Ako pristupujete k deťom s poruchami správania?

    Poskytovaním špecifických podporných služieb

    Poradňou pre rozvoj osobnosti

    Ako pristupujete k deťom s poruchami učenia (dyslexia, dysgrafia a pod.)?

    Poskytovaním špecifických podporných služieb

    Poradňou pre rozvoj osobnosti, postup podľa individuálneho plánu.

    Ponúka škola deťom mimo obeda aj desiatu a olovrant?

    Škola zakupuje deťom v šk. roku 2006/2007 mliečnu desiatu

    POZNÁMKA:

    *Aktivity Poradne pre rozvoj osobnosti sú zverejnené na web – stránke školy:

    www.zssukromna-human.sk

    foto: web – stránka školy

    Ďalšie dôležité informácie o výbere školy pre dieťa a zápise nájdete tu:

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (Žiadne hodnotenia)
Loading...

Komentáre k článku

  1. byvame v zahranici a nasa dcera chodi do 4 triedy.Cez letne prazdniny sa chceme vratit na Slovensko,ale nevieme do akej skoly v BA meme prihlasit nasu dceru,kedze sa neucila slovenske skolske predmety a neovlada ani AJ a NJ.

  2. byvame v zahranici a nasa dcera chodi do 4 triedy.Cez letne prazdniny sa chceme vratit na Slovensko,ale nevieme do akej skoly v BA meme prihlasit nasu dceru,kedze sa neucila slovenske skolske predmety a neovlada ani AJ a NJ.

Pridaj komentár