Krok za krokom tretím rokom bežíme pre život!
– Cieľom projektu Beh pre život je vyzbierať
68-tisíc EUR na unikátny prístroj pyrosekvenátor –
Bratislava, 18. marec 2010 – Fond Tesco spolu s partnerom Nadácia Výskum rakoviny organizuje 3. ročník charitatívneho projektu Tesco Beh pre život. Urobiť niečo pre svoje zdravie a podporiť dobrú vec je medzi Slovákmi čoraz populárnejšie. Doteraz sa Behu pre život zúčastnilo takmer 7000 ľudí! Športovci i nešportovci si môžu opäť aj tento rok v máji a júni preskúšať svoje sily pri behaní v štyroch mestách – v Nitre, Prešove, Bratislave a Žiline. Celý výťažok zo štartovného a finančných darov pôjde na konto Nadácie Výskum rakoviny. Nadácia za vyzbierané peniaze zakúpi unikátny prístroj pyrosekvenátor pre Ústav experimentálnej onkológie SAV. Prístroj dokáže upozorniť na možný výskyt nádorového ochorenia a sledovať účinnosť liečby onkologických pacientov z celého Slovenska. Unikátny prístroj stojí 68-tisíc EUR, preto aj cieľom tohtoročného Behu pre život je vyzbierať uvedenú sumu na jeho zakúpenie. ,,Sme radi, že podujatím, akým je Beh pre život ,budeme mať príležitosť využívať jedinečný prístroj, ktorý je veľmi užitočný pre diagnostiku a liečbu rakoviny. Prístroj bude vôbec prvý svojho druhu na Slovensku“, uviedla prezidentka Nadácie Výskum rakoviny RNDr. Margita Klobušická CSc.
Slovensko patrí výskytom rakoviny na 2. miesto medzi vyspelými krajinami
Na Slovensku ročne ochorie na rakovinu viac ako 24 -tisíc ľudí a zomrie okolo 12 – tisíc ľudí. Každú štvrťhodinu pribudne jeden onkologický pacient a počet onkologických ochorení neustále rastie. „Sú to vysoké čísla, preto výskum rakoviny a jeho podpora stále viac naberá na dôležitosti“, poznamenala Klobušická.
Čo urobíme, aby sa podarilo naplniť cieľ projektu?
„Budeme predovšetkým vychádzať zo skúsenosti z predchádzajúcich dvoch ročníkov, ktoré hodnotíme ako veľmi úspešné“, vyhlásila Eva Williams, riaditeľka oddelenia vonkajších a právnych vzťahov Tesco Stores SR a pokračovala, „bolo viacero faktorov, ktoré priali projektu – zapojenie mestských úradov, behy sa konali pod patronátom primátorov miest, zapojenie škôl a športových klubov v mestách, úloha patrónov, zábavný program, dobrá propagácia, organizačné nadšenie tak ľudí z nadácie, ako aj Tesco zamestnancov a ich rodín. Ak sme predtým vychádzali zo skúseností našich britských kolegov, teraz už máme vlastné a každý ďalší ročník bude vylepšením tých predchádzajúcich.“
Čo hovorí reč faktov o behoch v rokoch 2008 a 2009?
V roku 2008 sa zúčastnilo behov v piatich mestách takmer 2 000 účastníkov. O rok neskôr ich počet narástol na vyše 4 700 aj napriek tomu, že behy sa organizovali len v 4 mestách. Vzrástla aj výška vyzbieranej sumy – kým roku 2008 na konto Nadácie poputovalo 20 413 € na nákup molekulárneho farbiaceho automatu, vlani to už bolo 28 972 € na získanie laboratórneho prístroja Real-time PCR.
Beh prispôsobený každému…
Výhodou podujatí je, že sa ho môžu zúčastniť úplne všetci, bez rozdielu veku či fyzickej kondície, vrátane rodičov s celkom malými deťmi. Môžu sa ho zúčastniť tak športovci, ako aj ľudia menej športovo zdatní. Trasu, ktorá je dlhá približne štyri kilometre, môžu účastníci prebehnúť alebo prejsť tempom, aké si zvolia, teda aj krokom. Behy sú nesúťažné a premyslené tak, aby sa dalo ísť nielen s deťmi v kočíku, ale aj so štvornohým miláčikom. Podujatie sa koná za asistencie mestskej polície a pracovníkov rýchlej zdravotnej pomoci.
Beh podporia aj známe osobnosti
Účasť verejnosti v jednotlivých mestách podporia aj v tomto roku patróni z radov populárnych slovenských osobností. Patrónom behu pre celé Slovensko je známy moderátor Matej Sajfa Cifra, ktorý sa behu zúčastnil už vlani v Žiline. Sajfa si našiel najmä medzi účastníčkami veľa fanúšičiek a nevyhol sa tak autogramiáde. Patrónom bratislavského behu sa stal operný spevák Martin Babjak, ktorý Beh pre život podporuje už tri roky. Za Bratislavu sa novou patrónkou stala medzinárodná prezentérka aerobiku a kondičná trénerka Lucia Medeková. Prešovský beh zastreší populárna moderátorka Jana Hospodárová. Nitrianskych účastníkov povzbudia už tretí rok herci Divadla Andreja Bagara Eva Pavlíková a jeho riaditeľ Ján Greššo. V Žiline bude patrónom známy futbalista, bývalý 27-násobný reprezentant Slovenska, Vladimír Labant.
Aký bude 3. ročník Behu pre život?
Štart a cieľ bude aj tomto roku pri obchodných domoch Tesco, kde bude aj sprievodný moderovaný zábavný program spojený s ochutnávkami. Všetky behy sa konajú pod patronátom primátorov miest. Moderovať program i priebeh behov bude aj tentoraz Tibor „Apa“ Egry, ktorý zažil atmosféru všetkých doterajších behov v mestách a stal sa pamätníkom neopakovateľnej atmosféry z tribún pred, počas aj po skončení behov. Partner behu – Ekumenická pastoračná služba v Ozbrojených silách SR a Ozbrojených zboroch SR zabezpečí účasť vojakov a svojich zamestnancov na akcii. Na pokyn ministra vnútra SR je zabezpečená dobrá súčinnosť štátnej polície s organizátormi. V obchodoch Tesco a v uliciach miest, kde budú behy, bude verejná zbierka tri dni pred samotným podujatím. S pokladničkami budú chodiť študenti.
Výhody, na ktoré sa možno tešiť?
Účastníci dostanú na štarte tričko s logom projektu a štartovné číslo. V cieli potom medailu, malé občerstvenie – ovocie, nápoj a tašku s darčekmi od partnerov projektu.
Čo bude nové na tohtoročnom behu?
„Minulý rok sme založili neinvestičný Fond Tesco ako logické vyústenie našej dlhoročnej podpory a pomoci neziskovému sektoru. Pod hlavičkou tohto fondu sa bude tohto roku po prvý raz organizovať aj projekt Beh pre život“, hovorí Williams.
Nepochybne vítanou novinkou budú čipy na meranie času pre bežcov, ktorí sa zaregistrujú na beh on-line spôsobom cez www.behprezivot.sk. Novinkou sú tiež šnúrky vo farbách behu /modré/, ktoré sa stali symbolom tohto ročníka. Motív šnúrok sa objaví tak v pripravovanej brožúrke o behu, ako aj na webových stránkach či vo facebookovej skupine. Šnúrky majú na svojich koncom logo behu – bežiacich panáčikov. Ľudia si ich nemusia len zašnurovať do topánok, ale môžu byť použité rôzne – na krk alebo ako gumičku do vlasov. Budú sa predávať nielen na športových podujatiach, ale vo všetkých Tesco obchodoch. Celý výťažok z predaja pôjde na konto nadácie Výskum rakoviny.
V tomto roku sa stal novým organizačným partnerom agentúra Be Cool. Pod jeho taktovku spadajú všetky organizačné záležitosti spojené s behom v mestách. Vylepšenia sa chystajú aj z hľadiska prípravy účastníkov na beh – aby sa mali kde preobliecť a kde nechať si svoje veci, bude zriadená šatňa /muži – ženy/ a úschovňa. Zábavný sprievodný program, ktorý sa začne vždy hodinu pred behom bude atraktívnejší ako vlani. Deti sa môžu tešiť na klauna Pepeleho, na skákací hrad či maľovanie tvárí a dospelí na koncerty skupín Robo Šimko a Massriot v mestách Bratislava – Nitra – Žilina a v Prešove na skupinu Žobráci.
Ako možno prispieť, aby sme získali sumu 68-tisíc euro na pyroskvenátor?
Celý zisk z verejnej finančnej zbierky – zo štartovného, z predaja tričiek, CD, náramkov, zo zaslaných darcovských SMS (DMS), z on-line sponzoringu a z finančných darov pôjde na konto Nadácie Výskum rakoviny. Aj tí, ktorí sa behu nezúčastnia, môžu do verejnej zbierky prispieť ľubovoľnou sumou. Štartovné Behu pre život v tomto roku bude minimálne 5 euro pre dospelých. Pre deti od 6 do 18 rokov bude štartovné minimálne 2 eurá, pre deti do 6 rokov bude účasť zdarma. Rodinný lístok – dvaja dospelí a dve deti – bude za 10 euro. Vysokoškoláci sa môžu registrovať aj cez novú doménu www.alma-mater.sk.
Aké sú formy prispenia
· prihlásiť sa do behu s aspoň minimálnym štartovným
· poslať príspevok na účet VÚB 2434842458/0200
· poslať darovaciu SMS v tvare DMS BEZME na telefónne číslo 877* – cena DMS je 1 € – možno posielať odo dňa tlačovej konferencie a to u všetkých troch mobilných operátorov!
· zapojiť sa do sponzoringu cez internet
· zakúpiť si darčekové predmety priamo v mieste akcie
· usporiadať zbierku na vašom pracovisku, v škole alebo záujmovom krúžku
Časový plán behov (vždy ide o soboty)
· Nitra – 22. máj 2010 o 11.00 hod. na Štefánikovej tr.
· Prešov – 29. mája 2010 o 15.00 hod. na Námestí Legionárov
· Bratislava – 19. júna 2010 o 11.00 hod. na Kamennom námestí
· Žilina – 26. júna 2010 o 15.00 hod. v Sade SNP
Kde sa dozviete viac?
Všetky informácie o behoch sú na internetovej stránke www.behprezivot.sk
Informácie sa budú dostávať aj na facebook a na youtube.
Tesco podporuje zdravý život
K zdravšiemu životu Slovákov prispieva aktívne aj reťazec Tesco. Pred troma rokmi vyhlásila spoločnosť Tesco Stores SR projekt Plán zodpovedného susedstva s cieľom chrániť životné prostredie a podporovať zdravý životný štýl. Vo svojich obchodoch ponúka vlastné značky podporujúce zdravé stravovanie a zdravý životný štýl Tesco Healthy Living s nižším obsahom tuku a soli a jeho novú verziu Tesco Light Choices, ako aj výrobky v kvalite bio Tesco Organic. Aby ľudia športovali aj doma, Tesco uviedlo vlastnú značku športových náčiní Tesco One Body. Tesco ako jeden z prvých reťazcov zaviedol na potravinách jednoduchšie nutričné značenie, ktoré majú na všetkých obaloch tovarov vlastnej značky.
O Nadácii Výskum rakoviny
Nadácia Výskum rakoviny vznikla pred 17 rokmi. Jej cieľom je finančne podporovať onkologický výskum z hľadiska prevencie, včasnej diagnózy a liečby rakoviny. Má bohaté skúsenosti s organizovaním verejných finančných zbierok. Každoročne podporuje mladých súčasných i budúcich onkológov.
O spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.
Spoločnosť Tesco vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 81 obchodov a 17 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis zákazníkom prostredníctvom moderného distribučného centra v Beckove a vlani otvorilo ďalší sklad pri Senci so zameraním na textil nielen pre Slovensko, ale pre všetky Tesco obchody v strednej Európe (Maďarsku, Poľsku a Českej republike). So svojimi vyše 8 300 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco vlani na jar hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.
Spoločnosť Be Cool, s.r.o. pôsobí na trhu už od roku 1998 a poskytuje profesionálne služby v oblasti event marketingu, kladie vždy dôraz na potreby a požiadavky klienta. Zameriava sa najmä na catering, eventy, spoločenské, kultúrne či športové podujatia. Súčasťou ponuky je aj návrh priestoru a zariadenie interiéru či exteriéru podľa požiadaviek. Ponúka kompletný servis, preto pracuje aj s externými spoločnosťami, s ktorými dokáže zabezpečiť projekty na kľúč.