Zabaviť skupinu detí bez toho, aby sme mali plno pomôcok a rekvizít po ruke, je niekedy dosť ťažké. Niekedy pomôže iba oblečenie, ktoré máme oblečené na sebe. A o zábavu počas dlhých letných dovolenkových dní alebo čakania na vlak či lietadlo máme postarané…
Cibuľa
Pomôcky: oblečenie – nohavice, svetre, mikiny, bundy, ponožky, plavky…čo najviac kusov
Postup: Hráčov rozdelíme do 2 skupín. Zvolia si medzi sebou jedného, ktorého naobliekajú. Zvíťazí tá skupina, ktorá naoblieka svojho hráča do čo najviac vrstiev šatstva a čím skôr. Môžeme určiť aj konkrétny časový limit.
Útek z hradu
Pomôcky: oblečenie – nohavice, svetre, mikiny, bundy, ponožky, plavky…čo najviac kusov
Postup: Do hry deti uvedieme napríklad príbehom o tom, že sme zajatí vo vysokej veži a jediný únik na slobodu je možný z vysokého okna. Nemáme však lano a tak je jedinou možnosťou pospájať dostatočný počet odevov a vytvoriť z nich pevné lano.
Hráčov rozdelíme do skupín. Každá skupina sa snaží (aj v časovom limite) vytvoriť, čo najdlhšie lano pospájané z odevov, ale tak, aby bolo pevné. Môžeme určiť aj minimálnu dĺžku lana.
Na záver otestujeme pevnosť lana ťahom na oboch koncoch. Laná natiahneme a vyhráva skupina s najdlhším pevným lanom.
Odevná tvorba
Pomôcky: oblečenie, prírodniny, papier, kartón, škatule, plastové fľaše…
Postup: Hráči budú vyrábať odevy z prírodnín, z papiera, z plastu a z oblečenia rôznych materiálov a veľkostí. Jedno z detí je manekýn alebo manekýna, na ktorej budeme originálny odev tvoriť.
Deti môžu byť rozdelené do skupín, tvoriť nové oblečenie na čas (napr. 10 minút) a vyvrcholením je módna prehliadka všetkých modelov.
Kto má na sebe čiernu?
Pomôcky: lano ako deliaca čiara
Postup: Z detí si vyberieme chytača – kontrolóra, ktorý môže pustiť na druhú stranu len s „čiernou farbou“. Každý si na sebe musí nájsť niečo čierne a až tak potom môže prejsť na druhú stranu poľa (za deliacu čiaru). Chytač dôsledne kontroluje, aby ho nikto neoklamal.
Tí, ktorí na sebe nič čierne nemajú, nesmú prejsť, ale napriek tomu sa snažia dostať sa na druhú stranu v nestráženej chvíli. Môže sa stať, že niekto na svoju čiernu prevedie aj kamaráta. Ak už prešli všetci s čiernou, nastáva hromadný útek tých bez čiernej cez pole a chytač chytá. Koho chytí ako prvého, ten sa stáva novým chytačom.
Chytač nemusí zadávať len farby, môže si vymýšľať napríklad aj predmety (napríklad tričko, kraťasy, šperky, hodinky). Samozrejme, že najvýhodnejšie je zaveliť taký predmet, ktorý má čo najmenej ľudí, podmienka však je, že ho musí mať aspoň jeden človek.
Gombíky, zipsy, rukávy
Pomôcky: oblečenie – rovnaké pre všetkých hráčov
Postup: Táto hra je vhodná aj pre menšie deti, pretože si utvrdzujú samoobslužné činnosti – zapínanie zipsu, gombíkov, skladanie vecí. Stačí nám len mikina alebo nohavice. Vybrané deti súťažia medzi sebou, kto sa rýchlejšie oblečenie, vyzlečie a veci pekne poskladá. Samozrejme, že pri obliekaní musí byť zapnutý zips alebo zapnuté všetky gombíky.
Mohlo by vás tiež zaujímať: 20 pravidiel pre nočné hry s deťmi.
Vyhráva ten, kto prvý správne vykoná všetky zadané úlohy. Dá sa hrať aj ako štafeta v družstvách.
Zdroj: taboreni.cz, hranostaj.cz