Boli hodení do kalnej, temnej vody predpisov, nariadení a povinností a nútení plávať v nej. No nie rekreačne, pomaly a pokojne, ale vrcholovo, na výkon a čas. Ich pozícia je nebezpečná a nezávideniahodná.
Vlastnosť, ktorá ich azda najlepšie vystihuje je statočnosť. Reč je o riaditeľoch škôl. Riaditeľoch, ktorí udávajú smer rozvoja školy.
Práve im bola venovaná odborná konferencia ŠKOLA 2014/2015 s názvom Manažment školy a personálny rozvoj pedagogických zamestnancov , ktorá sa konala 27. novembra v Bratislave a 2.decembra v Košiciach.
Raabe pre riaditeľov Podujatie pre riaditeľov materských, základných, stredných škôl a základno-umeleckých škôl už siedmy rok organizuje odborné nakladateľstvo Dr. Josef Raabe Slovensko – člen vydavateľskej skupiny Klett, ktorá je lídrom v oblasti vzdelávania v Európe.
,,Naša filozofia je postavená na podpore vzdelávania. Podrobne poznáme problémy školstva a školských systémov v rôznych krajinách, pričom mnoho z nich je podobných, ba rovnakých a všetky súvisia predovšetkým so snahou o skvalitňovanie vzdelávania. To je poslaním našej spoločnosti aj na Slovensku,” uviedla konateľka nakladateľstva RAABE Mgr. Miroslava Schrimpelová.
Konferencia v Bratislave , aj Košiciach Na konferencii v Bratislave a následne aj v Košiciach sa zúčastnilo viac ako 200 riaditeľov a zástupcov riaditeľov škôl z celého Slovenska. Vystúpili na nej renomovaní odborníci z oblasti manažmentu, personalistiky a vzdelávania.
„Všetky odborné prednášky boli zamerané na praktické témy, s ktorými sa títo vedúci zamestnan ci škôl denne stretávajú a riešia ich popri svojej náročnej a zodpovednej práci,” priblížila program konferencie Monika Oravská, riaditeľka nakladateľstva RAABE. Ako povedala:
„Rešpektujúc zložitosť riaditeľskej pozície, sme preto program tohtoročnej konferencie rozdelili na tri tematické časti, ktoré predstavujú kľúčové funkcie vedenia školy, t.j.: manažérsku, personálnu a pedagogickú”.
Riaditeľ: manažér, personalista alebo pedagóg? Z medzinárodného prieskumu o autonómii škôl vyplýva, že riaditelia škôl venujú viac ako 50 % zo svojho pracovného času výkonom manažérskych (exekutívnych) úloh, personálne úlohy zaberajú ďalších 20 % času, a úlohy finančného manažmentu ďalších 20 % času. Zvyšných 10 % času venuje riaditeľ školy výkonu pedagogickej funkcie.
Ponúka sa otázka:
Ako je možné riadiť inštitúciu, ktorá má výchovno-vzdelávaciu funkciu a výkonu pedagogickej funkcie venovať najmenej sily a času?
„Škola je inštitúcia a potrebuje kvalifikované vedenie. Je živým organizmom, ktorý potrebuje dohľad. No v prvom rade je vzdelávacou inštitúciou, ktorá musí mať pedagogický koncept. Riaditeľ školy, vedenie školy v širšom kontexte, je tvorcom vízie pedagogického rozvoja školy. Neriadi „akúkoľvek štátnu firmu”, ale školu, ktorej funkciou je vzdelávať,” zdôraznila Miroslava Schrimpelová.
Na konferencii vystúpila desiatka odborných lektorov. Riaditelia v Bratislave aj v Košiaciach škôl diskutovali s prednášajúcimi až do večera. „Naším dlhodobým cieľom je podpora kvality vzdelávania na Slovensku. Chceme byť profesionálnym a spoľahlivým partnerom v riešení špecifických i každodenných potrieb manažmentu škôl a v tomto ruchu sa nesie aj konferencia ŠKOLA 2014/2015,” povedala Monika Oravská.
Dodajme, že nakladateľstvo RAABE priblíži v najbližších dňoch témy jednotlivých prednášok v podobe online zborníku na stránke www.raabe.sk , aj www.skolskyportal.sk .
Fotogalériu z bratislavskej konferencie ŠKOLA 2014/2015 si môžete pozrieť tu .
Partneri konferencie:
Loading...