Onedlho je tu zápis do školy. Anketové otázky sme zaslali do šiestich rôznych škôl: štátnej, súkromnej, cirkevnej, waldorfskej, Montessori, British Int. School. Veríme, že vám takto pomôžeme zorientovať sa v tom, čo dnešné školy ponúkajú a na čo sa vlastne pri výbere vhodnej školy pre budúceho prváčika opýtať. Uverejňujeme v poradí, v akom nám školy zaslali odpovede.
Súkromná základná škola, Starozagorská 8, Košice
Na otázky odpovedá Mgr. Eva Bednáriková, zriaďovateľka školy.
Naša škola začala poskytovať základné a záujmové vzdelávanie pre žiakov 1.ročníka od školského roku 2006/2007 v rozsahu platných Učebných osnov schválených MŠ SR . Od 1.ročníka ja súčasťou vzdelávania AJ 4 hodiny týždenne. Škola sa zameriava na činnostné učenie v sieti tvorivých škôl a poskytuje otvorené partnerstvo na základe humánneho vzdelávania.
Cieľ školy v koncepčnom zámere:
Vytvoriť model európskej školy ako integrovaného vzdelávania – model na ukončenie predškolského, základného a stredoškolského bilingválneho vzdelávania a výchovy.
V čom je vaša škola iná ako ostatné?
- nízkym počtom žiakov v triede , ktorý umožňuje rozvíjať aktuálnu úroveň vedomostí detí,
- 20 minútovým ranným diskusným komunitným kruhom na vytvorenie pozitívnej emocionálnej atmosféry a na pozitívne naladenie detí na vyučovanie,
- integrovaním AJ do výchovných predmetov a voľnočasových aktivít,
- výučbou AJ kvalifikovaným pedagógom a anglickou lektorkou,
- integrovanou formou vzdelávania intelektovo nadaných žiakov v triede s rozšíreným vyučovaním AJ,
- inovačnými trendami vo vyučovaní a netradičnými metodickými postupmi,
- vyučovaním v neformálnej, partnerskej až priateľskej atmosfére,
- humanisticky orientovaným slovným hodnotením,
- monitorovaním vedomostí testovacou metódou,
- cvičením a sedením na fitloptách,
- vlastným programom Globálnej výchovy a vzdelávania integrovaným do vyučovacieho procesu a voľnočasových aktivít,
- integrovaním relaxačných cvičení a tréningov na zvýšenie psychickej odolnosti, na zlepšenie schopnosti učiť sa počas vyučovania a počas prípravy na vyučovanie,
- školou v prírode s jazykovým vzdelávaním a sociálno-psychologickým výcvikom,
- realizáciou aktivít Európskeho klubu na podporu proeurópskeho vzdelávania a výchovy,
- stretnutiami rodičov v pisateľských a čitateľských dielňach, zapájaním rodičov do diania školy v rámci vyučovania a mimo školy,
- systémom celodennej starostlivosti.
Koľko žiakov je maximálne v jednej triede?
10 – 15 žiakov
Pracujú u vás len kvalifikovaní učitelia?
Žiakov vyučujú len kvalifikovaní učitelia
Od ktorej triedy sa učitelia na vyučovaní jednotlivých predmetov striedajú?
Striedanie učiteľov sa bude realizovať v rámci iných predmetov pri prechode žiakov na osemročné gymnázium od šk. roku 2008/2009
Ako pristupujete k nadaným deťom?
Integrujeme nadaných žiakov do triedy s rozšíreným vyučovaní AJ, vedieme o žiakoch potrebnú dokumentáciu, spracúvame vlastný systém starostlivosti o nadaného žiaka, vychádzajúc zo špecifických potrieb žiaka.
Rešpektujeme
- Učebné plány pre individuálne a skupinovo integrovaných intelektovo nadaných žiakov v 1. – 4. ročníku základnej školy,
- Doplnky k učebným osnovám pre 1. – 4. ročník základnej školy pre integrovaných intelektovo nadaných žiakov,
- Metodické pokyny na zaraďovanie detí do špeciálnych výchovno-vzdelávacích programov pre intelektovo nadaných žiakov,
- Výchovno-vzdelávací program žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v základnej škole. Program pre intelektovo nadaného žiaka,
- Informačno-metodický materiál k organizácii výchovy a vzdelávania intelektovo nadaných žiakov v 1. – 4. ročníku základnej školy.
Okrem iného ponúkame pre nadané deti:
- nové alternatívne formy výučby a výchovné prístupy,
- možnosti rozvíjania aktuálnej úrovne nadania dieťaťa,
- priestor pre zohľadnenie špecifík vývinu nadaného dieťaťa,
- výchovno- vzdelávací proces – realizovaný prostredníctvom riešenia problémových tvorivých úloh, samostatným štúdiom – zbieranie a spracúvanie informácií, tvorby projektov a iné.
Aké jazyky sa deti učia a od ktorej triedy?
Povinne angličtinu od 1.ročníka.
Do koľkej funguje školský klub?
Do 17.00 hod. /v prípade potreby aj dlhšie/.
Aké mimoškolské aktivity ponúkate na pôde vašej školy?
Mimoškolské aktivity sú rozpracované vo vlastnom programe Globálne výchovy, majú formu tvorivých pisateľských a čitateľských dielní, tvorivých hier, klubových stretnutí /klub Danka Vranka, Omeganskí pozorovatelia, Priatelia zvierat a iné/, tvorby projektov a leporel, práce s počítačom, dramatizácie umeleckých textov, výtvarných, hudobných, pohybových aktivít.
Na aké predmety kladiete dôraz?
Profilácia školy s/ so
a) s rozšíreným vyučovaním AJ od 1. ročníka,
b) zameraním na tenis.
Ako riešite konfliktné situácie, ktoré vznikajú medzi deťmi?
- Tvorbou pravidiel vychádzajúcich z problémových školských situácií,
- neverbálnymi metódami na utíšenie a zmierenie detí – dotykom, podržaním ruky,
- zriadením zmierovacieho kútika,
- organizovaním diskusných klubov zameraných na sociálne a komunikatívne spôsobilosti,
- hrami s emóciami,
- analyzovaním neprimeraných foriem správania v triednej skupine a prijímanie opatrení,
- aktivitami na hodnotové reflexie – vyjadrovanie názorov, zaujímanie postojov.
Spolupracujete so psychológom alebo ďalšími odborníkmi?
Áno.
Koľko domácich úloh dostáva dieťa v tej – ktorej triede?
Domáce úlohy píšu naši prváci v škole v rámci ŠKD /pondelok, utorok, štvrtok/, cez víkend doma s rodičmi. Tematicky sú zamerané na nácvik čítania, písania a počítania, zhromažďovanie podkladov potrebných na tvorbu projektov ….
Musí dieťa nastúpiť do vašej školy špeciálne pripravené (jazykovo, znalosti a pod.)?
Nie je podmienkou špeciálna pripravenosť prvákov do školy,
Aké „výcviky“ ponúkate (lyžiarsky, plavecký…) a v ktorom ročníku?
Ponúkame
- od 1. ročníka sociálno – psychologické výcviky,
- zdokonaľovanie v cudzom jazyku pre žiakov začiatočníkov prípadne s problémami v učení sa cudzích jazykov,
- v 3.ročníku plavecký výcvik,
- v rámci osemročného gymnázia lyžiarsky výcvik.
Dá sa vo vašej škole pokračovať na osemročnom gymnáziu?
Bude to možné od šk. roku 2008/2009.
Aké špecializované učebne a od ktorej triedy sú žiakom k dispozícii?
- od 1. ročníka počítačová učebňa
Akú stravu ponúkate deťom v školskej jedálni? Máte vlastnú kuchyňu alebo stravu vozíte?
Deti súkromnej školy sa stravujú v školskej jedálni, ktorá sa nachádza v budove štátnej školy.
Na čo všetko treba priplácať, resp. aké poplatky sú v škole?
Keďže sme súkromná škola s desiatimi žiakmi v triede, vyberáme školné 2.500,- Sk mesačne.
Máte kontakt s nejakou zahraničnou školou?
<table align=”center”> <tbody><tr><td></td><td align=”center”> Medzinárodné školské projekty
H U M A N
2006/2007</td><td></td></tr></tbody></table>
- myEurope
- eTwinning
- iEARN
- Global SchoolNET
- E-villag
Integrujete telesne postihnuté deti?
V prípade záujmu rodičov áno.
Máte nultý ročník?
Nie.
Ako pristupujete k deťom s poruchami správania?
Poskytovaním špecifických podporných služieb
Poradňou pre rozvoj osobnosti
Ako pristupujete k deťom s poruchami učenia (dyslexia, dysgrafia a pod.)?
Poskytovaním špecifických podporných služieb
Poradňou pre rozvoj osobnosti, postup podľa individuálneho plánu.
Ponúka škola deťom mimo obeda aj desiatu a olovrant?
Škola zakupuje deťom v šk. roku 2006/2007 mliečnu desiatu
POZNÁMKA:
*Aktivity Poradne pre rozvoj osobnosti sú zverejnené na web – stránke školy:
foto: web – stránka školy
Ďalšie dôležité informácie o výbere školy pre dieťa a zápise nájdete tu:
byvame v zahranici a nasa dcera chodi do 4 triedy.Cez letne prazdniny sa chceme vratit na Slovensko,ale nevieme do akej skoly v BA meme prihlasit nasu dceru,kedze sa neucila slovenske skolske predmety a neovlada ani AJ a NJ.
byvame v zahranici a nasa dcera chodi do 4 triedy.Cez letne prazdniny sa chceme vratit na Slovensko,ale nevieme do akej skoly v BA meme prihlasit nasu dceru,kedze sa neucila slovenske skolske predmety a neovlada ani AJ a NJ.