Aký dôležitý je druhý jazyk?

PR 0

„Ak vaše dieťa zavediete do sveta nových slov posilníte tým jeho mozgovú kapacitu, slovnú zásobu a sebavedomie,“ tvrdí Lynne S. Dumas.

Roky pretrvával názor, že učiť deti v predškolskom veku druhý jazyk, je plytvanie časom a peniazmi. V poslednej dobe sa to však mení, a to vďaka pribúdajúcemu množstvu štúdií s deťmi, ktoré ovládajú dva jazyky.

Metodika LCF CLUBS robí z učenia hru a nepredstavuje pre deti stres. Deti sa učia cudzí jazyk formou zábavy.  Zatiaľ čo sa hrajú hry, divadlo či spievajú pesničky, navzájom sa ovplyvňujú a vstrebávajú nový jazyk, bez toho, aby čo i len pomysleli na učenie. Touto metodikou už niekoľko rokov vyučujeme vo vzdelávacích centrách BiLingvi.

Predškolské roky sú rozhodujúce roky

„V tomto období, a predovšetkým v prvých ôsmych rokoch života, sa tvoria základy myslenia, jazyka, predstavivosti, postojov, talentu a rôznych iných schopností,“ vraví Ronald Kotulak, autor knihy „V mozgu“.

Vývoj mozgu

Počas prvých 8 mesiacov sa v detskom mozgu tvorí veľké množstvo mozgových prepojení, až bilión za sekundu (Kotulak, 1996). Do 8 mesiaca života vznikne až 1000 triliónov takýchto prepojení a v prípade, že dieťa nie je stimulované, začnú rapídne ubúdať. Následkom je neustále klesajúci počet prepojení, ktorých môže byť do veku 10 rokov sotva 500 triliónov. Práve počas týchto 10 rokov sa tvoria základy myslenia, jazyka, predstavivosti, postojov, talentu a rôznych iných schopností. Je to tiež obdobie, kedy dieťa stráca schopnosť hovoriť jazykmi, s ktorými nie je v kontakte.

V prvých 12 rokoch je mozog ako špongia, avšak hneď ako je vývoj mozgu ukončený, dvere sa zavrú a akékoľvek ďalšie vedomosti môže dieťa nadobudnúť iba prostredníctvom tradičného, namáhavého, učenia (Kotulak, 1996).
Podľa Dr. Harryho Chuganiho, známeho detského neurológa, by sme mali s učením cudzieho jazyka začať v predškolskom veku, kedy vie učiteľ maximálne využiť chuť a schopnosť detí učiť sa.

Prečo dva, ked môžu byť tri…

Úspešnosť výučby cudzieho jazyka v predškolskom veku potvrdzujú materské školy vo Švédsku. V týchto škôlkach nájdeme 3-ročné deti, ktoré plynule hovoria tromi rôznymi jazykmi (Dryden & Vos, 1997). Mimochodom Švédsko je svojou gramotnosťou na špičke svetového rebríčka. V tejto krajine sa jazyky vyučujú formou motivácie a hry, a to skôr ako deti vedia čítať.

Celkový výkon

Výskumy posledných rokov ukazujú, že učenie sa druhého jazyka podporuje celkový mentálny vývoj detí. To vedie k lepšej jazykovej zdatnosti, lepšiemu mysleniu a dedukcii či k vyššiemu sebavedomiu. Deti ľahšie zvládajú matematiku, naučia sa skôr čítať a lepšie chápu kultúrne rozdiely.

Osobnosť

Vyššie sebavedomie je ďalším vedľajším produktom dvojjazyčnej výučby. Malé deti sa cítia dobre, keď vedia, že sa naučili niečo nové. Vďaka vyššej stimulácii mozgu sa bilingválne deti ľahšie učia aj rôzne ďalšie predmety, nie len jazyky.
„Dvojjazyčné deti“ lepšie chápu náš multikultúrny svet, čo je v dnešnej vysoko modernej a profesionálnej dobe jednoznačnou výhodou. Povedané inak, sú skrátka lepšie vybavené do boja na trhu práce zajtrajška.

LCF Clubs je uznávaná metodika na výučbu angličtiny, francúzštiny a španielčiny pre deti od 2 do 14 rokov. V týchto jazykových kluboch sa vyučujú jazyky od roku 1985 a sú najväčším poskytovateľom mimoškolských aktivít vo Veľkej Británii. Na Slovensku touto metodikou vyučujeme vo vzdelávacích centrách BiLingvi, kde prebiehajú aj bezplatné ukážkové hodiny. Tešíme sa na vás.


BiLingvi vdelávacie centrum
F. Urbánka č. 34, Trnava
Gessayova č. 2, Bratislava
www.bilingvi.sk
tel.: 0915147256

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (1 hlasov, priemerne: 4,00 z 5)
Loading...

Pridaj komentár