Materská dovolenka nemusí znamenať kariérnu pauzu a nízky príjem. Mnohé mamičky si už po prvých týždňoch vedia popri starostlivosti o dieťa nájsť dosť voľného času pre seba. Vtedy začínajú uvažovať napríklad nad vlastným podnikaním. Často ale narážajú na viaceré prekážky, ako nedostatok skúseností s budovaním značky či marketingom. Ste v podobnej situácii? Poradíme vám, ako si rozbehnúť úspešné podnikanie z domu.
Začnite od základov
Možno ste dostali skvelý podnikateľský nápad a už vidíte, ako zarábate peniaze iba tým, že sa venujete svojej záľube. Zároveň ste doma a môžete sa venovať svojmu dieťaťu. Je to pekná predstava, ktorá mnohé mamičky motivuje k rozbehnutiu podnikania. Vôbec pritom nie je nereálna, pokiaľ sa neunáhlite pri základoch.
K úspešnému podnikaniu však potrebujete plán, od ktorého sa viete odraziť. V prvom rade si musíte odpovedať na otázku: „Ako chcem podnikať?“ Čím detailnejšiu odpoveď si pripravíte, tým lepšie. Zamerajte sa na čo najviac detailov, ako napríklad:
- Podnikateľská činnosť – pečenie zákuskov, šitie oblečenia, strihanie psov…
- Právna forma podnikania – najčastejšie živnosť. Ideálna voľba pre jednotlivca, založíte ju aj online.
- Podnikateľský plán – aké typy výrobkov/služieb budete poskytovať? Za akú cenu? Koľko času vám zaberie výroba? Aké nástroje budete potrebovať?
Zistite si, do akej miery bude o vaše výrobky záujem. Stačí, ak si to vyskúšate „na nečisto“. Pár kusov vášho produktu/vašej služby ponúknite na predaj cez sociálne siete a inzertné servery.
Na základe týchto informácií budete vedieť, akú vstupnú investíciu môžete očakávať a či sa vám podnikanie podľa vašich predstáv skutočne oplatí.
Prečo je dôležitý digitálny marketing?
Predstavme si, že už máte živnostenské oprávnenie a podnikateľský plán. Ďalším krokom k úspešnému podnikaniu popri materskej bude získanie zákazníkov. Tu vstupuje do hry marketing. Vy sa však doma staráte o dieťa, takže roznášanie letákov nebude ideálnym riešením. Našťastie, žijeme v dobe internetu, sociálnych sietí a digitálneho marketingu.
Online marketing vám umožní osloviť veľké množstvo ľudí bez toho, aby ste museli vyjsť z obývačky. Jedným z najsilnejších nástrojov digitálneho marketingu sú sociálne siete. Profily na Instagrame, Facebooku či TikToku, na ktoré budete pravidelne pridávať obsah s vašimi výrobkami, prilákajú pozornosť nových, ale aj stálych zákazníkov.
TIP:
Komunikácia so zákazníkmi by mala byť na prvom mieste. Odpovedaním na súkromné správy zákazníkom ukážete, že vám na nich skutočne záleží.
Vzdelanie vás posunie k úspechu
Digitálny marketing zahŕňa množstvo metód, ktoré vám pomôžu v oblastiach, ako:
- komunikácia so zákazníkmi,
- tvorba e-shopu,
- efektívne využívanie sociálnych sietí,
- grafický dizajn,
- správanie spotrebiteľov,
- analýza dát z prehliadačov.
Keď tieto vedomosti budete mať, nastavenie marketingovej stratégie, vytvorenie stránky a spustenie reklamnej kampane pre vás nebude problém. Otázkou však zostáva, kde všetky informácie získať? Knihy a články na internete poskytujú bohaté zdroje. Avšak nájsť v nich funkčné a odskúšané metódy nie je vôbec jednoduché.
Polročný kurz digitálneho marketingu
V polročnom kurze od Digitálnej Univerzity získate vedomosti z kľúčových oblastí v zozname vyššie. Do kurzu sa každoročne prihlasuje veľa mamičiek, ktoré sú na materskej alebo pred návratom do práce. V priebehu 6 mesiacov získate informácie a zručnosti potrebné k rozbehnutiu podnikania – z hľadiska teórie aj praxe.
Ide o kombináciu prednášok, práce na vlastnom projekte a konzultácií s mentormi, ktorá vám poskytne komplexné vedomosti z oblasti digitálneho marketingu. Počas štúdia vám 32 odborníkov na online marketing odovzdá svoje poznatky.
V úvode absolvujete 16 celodenných prednášok a vedomosti z nich využijete pri práci na domácich úlohách. V ďalšej časti spolu s mentorom aplikujete teóriu do praxe. Popri práci na úlohách z reálneho projektu s ním budete môcť konzultovať akékoľvek nejasnosti. Nakoniec vás čaká záverečná skúška vo forme online testu. Po zvládnutí skúšky získate uznávaný certifikát, ktorý vám pomôže pri ďalšom rozvoji vašej kariéry.
Tip:
Pýtajte si od zákazníkov spätnú väzbu vo forme recenzií a vyplnenia dotazníkov. Vďaka tomu budete môcť poskytovať kvalitnejšie služby, čo pomôže k ich spokojnosti, opätovnému návratu a k osloveniu nových zákazníkov.
Digitálna Univerzita ponúka viac
Ak budete mať záujem o prehĺbenie získaných vedomostí, nemusíte skončiť pri polročnom kurze. Digitálna Univerzita ponúka možnosť získať svetovo uznávaný MBA titul. V tomto prípade trvá výučba dva semestre a je ukončená obhajobou záverečnej práce. Po úspešnej obhajobe dostanete plnohodnotný diplom od Varšavskej Univerzity Manažmentu.
Registrujte sa na polročný kurz
Pokiaľ si chcete rozbehnúť podnikanie popri materskej, digitálnemu marketingu sa nevyhnete. Vzdelanie v tejto oblasti síce dokážete čiastočne získať z kníh a článkov, ale štruktúrovaný kurz s prednáškami od uznávaných odborníkov vám určite odovzdá viac. replica rolex daytona Preto neváhajte a do 30.9.2022 sa zaregistrujte na kurz, ktorý začína 1. októbra 2022.