Pred troma mesiacmi sme boli odrazu všetci zatvorení doma. Tí, ktorých povaha práce to umožňuje začali pracovať „na diaľku“ vo svojom „home office“. Pre mnohých z nás je to úplne nová skúsenosť. Čo nám home office dal a vzal a čo môžeme očakávať pri návrate medzi kolegov?
To, čo na prvý pohľad vyzerá ako platená dovolenka sa po pár týždňoch začalo v mnohých domácnostiach meniť na nočnú moru.
Práca z domu, alebo „home office“ má nesporné výhody ako pyžamový dress code, pohodlie domáceho prostredia, či konferenčný hovor v kuchyni pri zalievaní kávy. Toľko k mladým, slobodným a bezdetným. Inak to už dnes vidia rodičia, ktorí ostali na home office zatvorení spolu s deťmi. Na nové pravidlá si musela zvykať celá rodina a pre mnohých je také množstvo spoločného času akosi priveľa.
Cítiť zmenu vo vzduchu
S uvoľňovaním opatrení proti koronavírusu cítiť vo vzduchu zmenu. Niektoré firmy už svoje kancelárie otvorili s prihliadnutím na zvýšenú bezpečnosť zamestnancov. No kým sa rozbehnete do kancelárie, pripustite, že home office má svoje nesporné výhody a v týchto ťažkých časoch zachránil veľa firiem a ich zamestnancov. Mnohé firmy zistili, že po správnom nastavení pravidiel sa dá dosiahnuť veľmi dobrá produktivita a ušetriť náklady. Ako pre firmy, tak pre zamestnancov.
Je pravdepodobné, že home office budeme v budúcnosti naďalej využívať viac, ako tomu bývalo doteraz, pretože: Šetrí čas, v kancelárii ste okamžite, no spať môžete o hodinu dlhšie. šetrí peniaze – zamestnancom výdavky na cestovanie, či stravovanie v reštauráciách, zamestnávateľom šetrí mnohé prevádzkové náklady a tiež otvára otázku, koľko kancelárskych priestorov firma reálne potrebuje a využije. Šetrí životné prostredie.
Na druhej strane, nájsť optimálny balans medzi pracovným a súkromným životom sa zdá byť pri dlhodobej práci z domu čoraz ťažšie. Chce to veľa sebadisciplíny a trpezlivosti. Kde je hranica, kedy vypnúť počítač, a koľko času reálne za počítačom doma pracujeme?
Ukazuje sa, že hoci sme v práci hneď ako sa zobudíme, často na home office strávime prácou viac hodín ako v kancelárii. Komunikácia na diaľku si žiada viac vysvetľovania ako neformálna debata z očí do očí, zosúladiť celé tímy aby boli online a k dispozícii v rovnakom čase môže byť problém. Doma je odísť od počítača ťažšie ako v práci, pretože sa k nemu môžeme kedykoľvek vrátiť. A tak sa mnohí nevedia dočkať kedy začnú pracovať v kancelárii. Treba sa však pripraviť na to, že bude iná ako si ju pamätáme.
V rámci ochrany pred koronavírusom sa odporúča postupný nástup zamestnancov na pracovisko. Je potrebné nosiť rúško a dodržiavať odporúčané vzdialenosti od kolegov. Mnohé firmy otvorili kancelárie pre svojich zamestnancov s podmienkou, že v nich môžu byť len malé tímy spolupracovníkov, obsadenosť kancelárií cca 20%. Pristupuje sa k značeniu rozostupov v kancelárskych priestoroch a budovách na zemi a na stenách. Pred vstupom do budovy sa meria teplota a dezinfikujú ruky. Pracovné miesto je pravidelne dezinfikované a oddelené od ostatných ochranným plexisklom či iným spôsobom. Zabudnite teda na neformálnu debatu v kuchynke, koronavírus zmenil svet a aj naše kancelárie.
Aj preto možno mnohí napokon predsa len ostaneme radi ešte chvíľu v domácom office.
Loading...
tiež som sa tešila do práce na kolegov a všetko, čo k tomu patri. Dokonca mi už chybal aj moj maly PC stol a tvrda stolička. Rozmnazlila som sa svojom ortopedickou, ktoru mam doma a zvykat si na niečo horšie bolo naročne
tiež mam velmi často home office, naštastie už mám velké deti, ale aj napriek tomu som si doma zariadila malu pracovnu, kde mam iba kancelárský stolik, PC stoličku zo stoličky24 a regal na pracovné veci.