Pred troma mesiacmi sme boli odrazu všetci zatvorení doma. Tí, ktorých povaha práce to umožňuje začali pracovať „na diaľku“ vo svojom „home office“. Pre mnohých z nás je to úplne nová skúsenosť. Čo nám home office dal a vzal a čo môžeme očakávať pri návrate medzi kolegov?
To, čo na prvý pohľad vyzerá ako platená dovolenka sa po pár týždňoch začalo v mnohých domácnostiach meniť na nočnú moru.
Práca z domu, alebo „home office“ má nesporné výhody ako pyžamový dress code, pohodlie domáceho prostredia, či konferenčný hovor v kuchyni pri zalievaní kávy. Toľko k mladým, slobodným a bezdetným. Inak to už dnes vidia rodičia, ktorí ostali na home office zatvorení spolu s deťmi. Na nové pravidlá si musela zvykať celá rodina a pre mnohých je také množstvo spoločného času akosi priveľa.
Cítiť zmenu vo vzduchu
S uvoľňovaním opatrení proti koronavírusu cítiť vo vzduchu zmenu. Niektoré firmy už svoje kancelárie otvorili s prihliadnutím na zvýšenú bezpečnosť zamestnancov. No kým sa rozbehnete do kancelárie, pripustite, že home office má svoje nesporné výhody a v týchto ťažkých časoch zachránil veľa firiem a ich zamestnancov. Mnohé firmy zistili, že po správnom nastavení pravidiel sa dá dosiahnuť veľmi dobrá produktivita a ušetriť náklady. Ako pre firmy, tak pre zamestnancov.
Je pravdepodobné, že home office budeme v budúcnosti naďalej využívať viac, ako tomu bývalo doteraz, pretože: Šetrí čas, v kancelárii ste okamžite, no spať môžete o hodinu dlhšie. šetrí peniaze – zamestnancom výdavky na cestovanie, či stravovanie v reštauráciách, zamestnávateľom šetrí mnohé prevádzkové náklady a tiež otvára otázku, koľko kancelárskych priestorov firma reálne potrebuje a využije. Šetrí životné prostredie.
Na druhej strane, nájsť optimálny balans medzi pracovným a súkromným životom sa zdá byť pri dlhodobej práci z domu čoraz ťažšie. Chce to veľa sebadisciplíny a trpezlivosti. Kde je hranica, kedy vypnúť počítač, a koľko času reálne za počítačom doma pracujeme?
Ukazuje sa, že hoci sme v práci hneď ako sa zobudíme, často na home office strávime prácou viac hodín ako v kancelárii. Komunikácia na diaľku si žiada viac vysvetľovania ako neformálna debata z očí do očí, zosúladiť celé tímy aby boli online a k dispozícii v rovnakom čase môže byť problém. Doma je odísť od počítača ťažšie ako v práci, pretože sa k nemu môžeme kedykoľvek vrátiť. A tak sa mnohí nevedia dočkať kedy začnú pracovať v kancelárii. Treba sa však pripraviť na to, že bude iná ako si ju pamätáme.
V rámci ochrany pred koronavírusom sa odporúča postupný nástup zamestnancov na pracovisko. Je potrebné nosiť rúško a dodržiavať odporúčané vzdialenosti od kolegov. Mnohé firmy otvorili kancelárie pre svojich zamestnancov s podmienkou, že v nich môžu byť len malé tímy spolupracovníkov, obsadenosť kancelárií cca 20%. Pristupuje sa k značeniu rozostupov v kancelárskych priestoroch a budovách na zemi a na stenách. Pred vstupom do budovy sa meria teplota a dezinfikujú ruky. Pracovné miesto je pravidelne dezinfikované a oddelené od ostatných ochranným plexisklom či iným spôsobom. Zabudnite teda na neformálnu debatu v kuchynke, koronavírus zmenil svet a aj naše kancelárie.
Aj preto možno mnohí napokon predsa len ostaneme radi ešte chvíľu v domácom office.
Loading...
tiež som sa tešila do práce na kolegov a všetko, čo k tomu patri. Dokonca mi už chybal aj moj maly PC stol a tvrda stolička. Rozmnazlila som sa svojom ortopedickou, ktoru mam doma a zvykat si na niečo horšie bolo naročne