Vedeli ste, že ak váš let mešká, je zrušený, alebo presmerovaný, môžete podľa európskeho nariadenia požiadať leteckú spoločnosť o kompenzáciu v rozpätí 250 – 600 eur ?
Žiadosť môže cestujúci podať sám za seba alebo hromadne s ďalšími cestujúcimi, spätne počas 2 rokov. Nárok vzniká aj poškodeným, ktorí daný let absolvovali v rámci zájazdu kúpeného prostredníctvom cestovnej kancelárie.
Kedy máme nárok na náhradu školy?
1. Zrušenie letu
Pokiaľ letecká spoločnosť zrušila plánovaný let, na ktorý ste mali zakúpenú letenku alebo spravenú rezerváciu, môžete za určitých podmienok žiadať o náhradu škody. Vaša žiadosť je opodstatnená, ak
- let nebol stornovaný v dôsledku mimoriadnych okolností, ktorým nebolo možné zabrániť (za mimoriadnu okolnosť sa považujú napríklad meteorologické podmienky a štrajk zamestnancov leteckých spoločností, ale napríklad porucha lietadla sem nepatrí),
- miesto odletu alebo príletu je na území EÚ a letecká spoločnosť má sídlo v niektorom zo štátov EÚ,
- spoločnosť vás o zrušení neinformovala aspoň 14 dní pred plánovaným odletom alebo ak vás informovala v kratšej lehote ako 14 dní pred odletom, vám neposkytla náhradný let v približne rovnakom čase.
Pokiaľ vám letecká spoločnosť zruší let, musí vám ponúknuť možnosť náhradného letu v približne rovnakom čase alebo úhradu ceny letenky. Pri čakaní na náhradný spoj máte nárok na jedlo, telefonáty, v prípade nutnosti i na ubytovanie, dopravu z miesta ubytovania na letisko a stravu na jednu alebo viac nocí. Pokiaľ ste sa informáciu o zrušenom lete dozvedeli menej ako dva týždne pred odletom a presmerovaný let nezodpovedá primerane pôvodne rezervovanému letu, má cestujúci nárok na náhradu škody.