Darujte Vianoce

Tomáš Turčan 0

Charakteristika charitatívneho programu „Darujte Vianoce“

Darujte Vianoce je charitatívny program, ktorý motivuje ľudí k darovaniu, venovaniu svojho času, energie a čiastočne i financií pre iných ľudí počas najkrajšieho obdobia v roku – vianočných sviatkov. V tomto roku je na prerozdelenie v rámci programu určená suma  50 000 eur (1 506 300 Sk). Maximálna výška podpory na jeden projekt nie je určená. Charitatívny program začína 14. októbra 2009 a uzávierka prijímania žiadostí  je 12. novembra 2009.

Kto sa môže do projektu zapojiť:

Do programu sa môžu zapojiť jednotlivci alebo organizované skupiny, ktoré s láskou a osobným zainteresovaním darujú pocit vianočnej radosti:

§  deťom, ktoré strávia Vianoce v nemocniciach, diagnostických ústavoch,

§  ľuďom, ktorí sa z akýchkoľvek príčin ocitli počas Vianoc na ulici,

§  starším ľuďom, ktorí z akýchkoľvek dôvodov nemôžu prežiť Vianoce so svojou rodinou,

§  ľuďom akéhokoľvek veku, ktorí by inak prežili Vianoce osamotene.

 Kritériá programu:

Pri výbere projektov sú dôležité najmä nasledovné kritériá:

§  presvedčivosť a realizovateľnosť projektu,

§  tvorivý a citlivý prístup,

§  prítomnosť aj iných aktivít v projekte ako len kúpa darčekov,

§  vlastný vklad žiadateľa – aj nefinančný.

Žiadosť v rozsahu 1 až 3 strany musí obsahovať:

§  komu by žiadatelia (predkladatelia projektov) radi pomohli a prečo si vybrali práve jeho,

§  aká je ich osobná zainteresovanosť na projekte – ich vzťah k obdarovanému,

§  ako chcú žiadatelia osobne participovať na celom projekte – ich prínos a príspevok k daru od Nadácie Orange (formou financií, vedomostí a zručností, času a pod.),

§  iné informácie, ktoré považujú za dôležité,

§  rozpočet – konkrétne položky a ich vysvetlenie (max. 1 strana),

§  vyplnený formulár a žiadosť, ktorý bude k dispozícii na www.nadaciaorange.sk,

§  realizácia vianočného prekvapenia, posedenia, odovzdania darčeku musí prebehnúť v dňoch od 19. do 30. decembra 2009.

Hodnotenie projektov:

Projekty budú vyberané komisiou zloženou zo zástupcov mimovládnych organizácií, Nadácie Orange, spoločnosti Orange Slovensko a Centra pre filantropiu.Konečný výber vznikne na zákalde vzájomnej diskusie.

Verejná finančná zbierka:

Do projektu sa môžu zapojiť aj tí, ktorí priamo nevedia o niekom, komu by chceli pomôcť, alebo z rôznych dôvodov nepošlú žiadosť, ale chcú program Darujte Vianoce podporiť. Nadácia Orange preto aj tento rok zriaďuje verejnú finančnú zbierku. Sumou 1 euro (30,126 Sk) bude môcť do zbierky prispieť každý zákazník spoločnosti Orange Slovensko zaslaním SMS správy na krátke číslo 828. Mobilná zbierka začína 14. októbra a bude trvať do 18. decembra 2009. Celý objem vyzbieraných financií bude prerozdelený na projekty v rámci programu Darujte Vianoce a budú z neho podporené žiadosti, ktoré sa do základného výberu kvôli objemu financií nedostali.

Predkladanie projektov:

§  Projekt musí byť v termíne od 14. októbra do 12. novembra 2009 doručený do Centra pre filantropiu (nestačí pečiatka pošty, do tohto termínu musí byť projekt doručený v kancelárií Centra pre filantropiu).

§  Projekty je potrebné dodať v 4-och exemplároch na adresu Centrum pre filantropiu, Kozia 11, 811 03 Bratislava.

 Časový harmonogram:

Vyhlásenie programu

14. 10. 2009

Uzávierka programu

12. 11. 2009

Vyhlásenie výsledkov

3. 12. 2009

Realizácia projektov

19. – 30. 12. 2009

Trvanie SMS zbierky

14. 10. – 18. 12. 2009

Kde sa môžu žiadatelia o programe informovať?:

Bližšie informácie a pomoc pri tvorbe projektov poskytnú pracovníci Centra pre filantropiu:

§  na telefónnych číslach 0918 393 972, 0905 313 313, 02/5464 4682

§  na e-mailovej adrese: darujtevianoce@nadaciaorange.sk

§  osobne na Kozej 11 v Bratislave.

Bližšie informácie o programe sú k dispozícií aj na webovej stránke www.nadaciaorange.sk.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (2 hlasov, priemerne: 1,00 z 5)
Loading...
Author image

Tomáš Turčan

Rád píšem. Tvorím texty na témy, ktoré považujem za zmysluplné a (verím) praktické aj pre tých, čo si ich prečítajú. Venujem sa hlavne oblastiam, ktoré súvisia so zdravo prežívaným rodinným životom. V práci je mojou doménou marketingová komunikácia.

články autora...

Pridaj komentár