Prekvapuje vás, že vaše dieťa používa odborné termíny, ktoré neovláda ani kolega z helpdesku? Verte, že predmetom debát na školskom dvore už dávno nie sú detské rozprávky. Absencia skúseností s mobilnými trendmi môže ovplyvniť socializáciu v kolektíve či dokonca spôsobiť útok posmeškov.
Vlastný telefón dieťaťa má i mnoho pozitívnych stránok. Azda najväčším prínosom je možnosť pohotového kontaktu a spojenia sa s ním v naliehavých situáciách. Nepretržitá zastihnuteľnosť dieťaťa však často láka rodičov k zväzujúcej kontrole.
V tomto prípade je menej viac, a preto sa snažte dodržovať odstup. Prístroj, ktorý má byť v prípade krízy nápomocný, sa veľmi rýchlo môže zmeniť na príčinu krízy a narušiť tak vzájomnú dôveru.
Menej je viac
Riaďte sa heslom menej je viac aj pri výbere vhodného operátora a zbavíte sa azda najzásadnejšej obavy, a to nekontrolovateľných poplatkov. Pri zvažovaní alternatívy pre svoju ratolesť musíte byť maximálne dôslední.
Pokiaľ poskytnete dieťaťu možnosť volania a surfovania na internete bez obmedzenia, hrozí, že počet predplatených minút neustrážite a čísla na faktúrach sa vám budú nežiadane zvyšovať. Preto miesto zaužívanej formy paušálov, kde v prípade prekročenia zakúpených minút nie sú nastavené bariéry, zvoľte radšej dobíjanie kreditu.