Aj v októbri sa toho v diskusii o školstve veľa urodilo, školstvo zostáva témou o ktorej sa píše, rozpráva a diskutuje. Pokúsime sa zhrňúť v blogu, čo nás tento mesiac zaujalo.
ini.sk
Pod názvom ini.sk vznikol spoločný blog viacero autorov, ktorí sa venujú primárne školstvu. Je medzi nimi učiteľ Tibor Repček ale aj exučiteľ Dávid Králik. Autori chrlia články ako gulomet, nás zaujalo
- Byť iný, neznamená byť hlúpejší!
- Taká škola v budúcnosti… to by bolo niečo…
- Je úlohou výtvarnej výchovy na Slovensku odradiť deti od maľovania?
Katarína Kalašová
Na blogerskej scéne venujúcej sa školstvu sa zjavila aj nová tvár – Katarína Kalašová, ktorá zabodovala hneď svojím prvým blogom “Minister Čaplovič by sa mal vrátiť do školy. Ale nie ako učiteľ”
PaedDr. Ján Žabka
Pokračoval v písaní o matematike a ako ju podľa jeho názoru správne učiť
Vladimír Burjan
Na svojom blogu Burjan o školstve www.burjanoskolstve.sk napísal článok k téme “Ako rozoznať kvalitu školy”
Na portáli Úspešná škola
sme objavili článok so zaručenou radou, ako sa vyhnúť nevoľnosti detí na dlhej ceste autom – píše ex-učiteľka a ex-riaditeľka základnej školy Martina Chalachánová, ktorá vďaka tomuto babskému receptu zdarne prežila tisícky kilometrov exkurzií so žiakmi – https://www.uspesnaskola.sk/noviny-na-brucho/.
Estónci na smrť prestrašili svet, keď oznámili, že zavádzajú programovanie už do prvej triedy základnej školy.
Ak máte trochu viac času, na tému školstvo sa v októbri aj besedovalo a síce v populárnej relácii Pod lampou, ako aj v bratislavskom Artfóre. Obe debaty sa dajú pozrieť zo záznamu na webe týždenníka .týždeň:
- Ako sa stať dobrým učiteľom? – debatovali Gabriela Herényiová, školská psychologička, Vlado Burjan, bývalý učiteľ, šéfredaktor časopisu Dobrá Škola a Peter Paľaga, geograf, bývalý podnikateľ, dnes učiteľ na ZŠ. Moderoval Pavel Sibyla.
- Lampa: Štrajk učiteľov – so Štefanom Hríbom debatovali dvaja riaditelia bratislavských gymnázií – za Gymnázium Jura Hronca Zuzna Munková a za Cirkevné bilinguálne gymnázium C.S.Lewisa Dušan Jaura, téma síce bola primárne štrajk učiteľov ale hovorilo sa aj o tom, ako urobiť školy lepšie.
Vďaka nápadu Hospodárskych novín
postaviť pred žiakov samotného ministra sme si mohli pozrieť ako vyzerá vyučovanie v jeho podaní – podľa komentárov k jeho výkonu, ktorých bol chvíľu plný web, to moc slávne nedopadlo, ale možno si ako dospelí odnesiete niečo z jeho prednášky o Štefánikovi, napríklad čo také asi robil Štefánik na ulici Le Pigale v Paríži.
Čo sa ešte v októbri na internete v školstve a blízkom okolí stalo, že to stojí za zmienku a mohli by ste to využiť?
- Aj v októbri pribudlo zopár učebníc na portál eAktovka).
- Objavili sme portál Audina.cz s množstvom kreatívnych nápadov pre chvíle s deťmi .
- A podobný bulharský portál Krokotak (asi krokodíl) (vhod príde Google translator, ktorý ho krásne preloží do slovenčiny).
Ak chcete sledovať, čo sa o dianí školstva píše v médiách, sledujte výber z tlačenej ale aj internetovej sféry “O školstve” pomocou portálu Scoop.it, cez RSS alebo sledujte facebookovú stránku tohto výberu https://www.facebook.com/oskolstve.
Séria “Aká má byť škola 21. storočia?” vzniká v spolupráci s neziskovou organizáciou Indícia, ktorá sa venuje zavádzaniu inovácií do vzdelávania na základných a stredných školách a vytváraniu príležitostí pre učiteľov vymieňať si skúsenosti a poznatky v tejto oblasti. Viac informácií na www.indicia.sk. O redaktorovi série nájdete viac informácií na jeho blogu https://blog.baranovic.info.
Pan minister je krasnym exemplarom socialistickeho ucitela.
Priam by som ho nechala v skanzene na ukazku)