Zarážajúci názov tohoto článku som ukradla z úst dlhoročného učiteľa matematiky, Petra Bera. Toto konštatovanie vyslovil dôrazne a nahlas na nedávnej konferencii o trendoch vo vzdelávaní „ Učiteľ nie je google 2“.
Najčítanejšie
Všade
rodinka
- Rajčinová polievka na 5 spôsobov
- Ako zavariť lečo
- Diktáty pre tretiakov
- 10 vecí, ktoré by alergici na palinu a ambróziu mali vedieť
- Predĺžený rodičovský príspevok dostanú len rodičia detí, ktorým "správne" vychádzajú roky
- Jedálniček dojčiacej šestonedieľky
Dnes
Týždeň
Mesiac
Pekná myšlienka, že učiteľ by mal učiť deti kriticky myslieť. Ale vie toto sám učiteľ?
Zažila som situáciu, keď deti mali iné učibnice matematiky, naozaj bolo treba vedieť logicky premýšľať, hodnotiť. Aspoň podľa mňa, laika s technickým vzdelaním.
Výsledok? Nesťažovali sa len rodičia, ale hlavne učitelia. Oni nevedeli takto učiť. A to je trochu tragédia. Lebo nové učebnice nepríjmajú, im stačia tie stare, kde majú zabehnuté postupy.
Jasne, ten problem vznika uz na pedagogickych fakultach, ktore stale ucia rovnako, ako ked sme studovali my za sociku
Na pedagog. fakultach vas naucia vsetko mozne, len nie ako ucit. Ti ucitelia na vysokych skolach tiez nie su ochotni zmenit svoje zabehane stereotypy a ked je vekovy priemer 60+ tak co sa cudujeme.. A v neposlednom rade, tak ako pise aj p. Bero, dnes nemozeme ucit to, co ucili nas v 70-tych rokoch. Dnesna doba vyzaduje dnesny pristup. Len co vlastne chceme, ked cely nas system je z cias Marie Terezie.
Pozor, system Marie Terezie bol este velmi dobry oproti tomu nasmu