“Veľa ľudí si neuvedomuje, že mnoho učiteľov sa počas prvej vlny ocitlo vo veľmi zvláštnej situácii, pretože museli rýchlo nabehnúť na učenie doma s deťmi a aj smerom von, ku svojim študentom.
Z môjho pohľadu je ťažko povedať, čo bolo náročnejšie, či zvládať tretiacke učivo so žiakom doma alebo zadávať online prácu pre všetky štyri ročníky gymnázia a vyučovať cez rôzne platformy na internete. Vzhľadom na mzdy učiteľov môžeme ťažko očakávať, že budú dobre technicky vybavení, najmä keď počas karantény potrebujú niekoľko zariadení súčasne.
Ja som bola s prácou pani učiteľky mojej dcéry počas karantény veľmi spokojná a na strane mojich študentov ma príjemne potešili ich reakcie na naše spoločné hodiny. Pozitívne hodnotím aj fakt, že mnohí žiaci sa konečne naučili organizovať svoj čas.
Počas prvej vlny sme sa každopádne všetci veľa naučili a predpokladám, že prípadné opätovné zatvorenie škôl zvládnu rodičia aj učitelia o čosi lepšie.”
Učia sa veľa zbytočností
Z prieskumu potom celkom logicky vyplynulo aj to, že približne tretina rodičov ( a 40% rodičov detí na 1. stupni) by vzhľadom na okolnosti vzdelávania na diaľku mierne okresala osnovy počas karantény, aby to všetky strany boli schopné zvládnuť.
Za výrazné okresanie objemu učiva sa vyslovilo 20% rodičov. Asi 15% rodičov bolo týmto spôsobom výučby natoľko frustrovaných, že by ho najradšej úplne zrušili.
Nepripravené školy
Marek Sitár, spoluzakladateľ združenia, ktorý riadi vlastnú konzultačnú firmu a na jar ostali so ženou doma s pracovnými povinnosťami a dvomi dcérami:
presne takto sa uči aj moja dcera. V mojej pravocni som jej spravila online učebňu, kde ma svoj stol, detsku kancelarsku stoličku a notebook na učenie. Zatial sa jej to pači, uvidime, ako to bude ďalej do buducna