Školská spôsobilosť je jav, ktorý je závislý od mnohých ukazovateľov. Dieťa musí dosiahnuť také štádium vo vývine, ktoré mu bez väčších problémov umožní začať školský proces a zvládať nároky súvisiace s povinnou školskou dochádzkou.
Kritériom spôsobilosti pritom nie je len vek, telesné predpoklady, ale i celý rad psychických a kognitívnych procesov, ktoré sa spoločne podpíšu pod to, že dieťa bude školu prežívať s pocitom spokojnosti. Práve subjektívne vnímanie dieťaťa, že je v školskej lavici šťastné a spokojné, je veľmi dôležité na to, aby zvládlo prechod z materskej školy na základnú bez problémov.
V našom seriáli, ktorý pripravujeme v spolupráci s odborným nakladateľstvom RAABE sa postupne zameriame na jednotlivé kognitívne funkcie a zručnosti, ktoré umožňujú dieťaťu zvládnuť záťaž súvisiacu s nástupom do základnej školy.
Asi netreba pripomínať, že dôležitú úlohu v tomto procese zohráva dostatočná podnetovosť prostredia, v ktorom dieťa vyrastá. Treba si uvedomiť, že nielen materská škola pripravuje dieťa na bezproblémový vstup do školy.
Rodičia v tomto procese zastávajú nezastupiteľnú úlohu a neverili by ste, koľko môžu s domácou prácou ešte pred vstupom do školy „zachrániť“. Aj preto vždy v závere nášho seriálu nájdete tri aktivity, ktoré vám pomôžu rozvíjať s vašimi deťmi jednotlivé zručnosti aj v domácom prostredí.
Loading...