Pandémia koronavírusu ovplyvňuje naše životy už druhý rok. Udiera ďalšia vlna a opäť žijeme v obavách o vlastné zdravie a zdravie svojich blízkych. My dospelí si vieme informácie prečítať, pohľadať, dokážeme racionálne vyhodnocovať. Ale čo naši najmenší? Ako sa cítia naše deti? Nevedia čo sa deje, sú zmätené, pretože tomu nerozumejú. Školy a škôlky sa zatvárať nebudú, ale zatvorených tried pribúda.
Nerobme z pandémie strašiaka
Najmä pred deťmi nie. No na druhej strane nezľahčujme vážnu situáciu. Buďme zodpovední voči sebe aj druhým. Naučme to aj naše deti. Ako im vysvetlíme ako bojovať proti novej chorobe?
Detskí psychológovia poukazujú na dva dôležité momenty, a to, že s deťmi je potrebné veľa rozprávať a nevyvolávať paniku. Ale priznajme si sami, že ani my dospelí nepoznáme odpovede na všetky otázky, a preto nie je hanbou priznať to pred deťmi. To, čo však môžeme vlastným deťom odovzdať, je pocit istoty, ktorý je pre ne veľmi dôležitý. A ako s deťmi o pandemickej situácii rozprávať? Každé dieťa reaguje inak. Niektoré je flegmatické a momentálnu situáciu vníma ako spestrenie bežnej rutiny, iné prežíva strach a úzkosť.
Dvaja noví pomocníci
Najlepšou cestou je otvorený rozhovor a veku primeraná komunikácia. Takže komunikovať, zhovárať sa, vysvetliť. Práve s týmto zámerom prichádzajú na pomoc rodičom či starým rodičom jedinečné a originálne pracovné zošity Filipko a zatvorená škôlka (pre škôlkarov) a Filip a zatvorená škola (pre školákov), ktoré bez zbytočného zveličovania, no adekvátnou detskou rečou vysvetľujú aj tým najmenším všetko, čo s pandémiou a chorobami súvisí.
Pracovný zošit Filipko a zatvorená škôlka
je príbehom malého Filipka, ktorému kvôli koronavírusu zatvorili škôlku.
Prostredníctvom príbehu sa deti dozvedia ako sa možno pred vírusom chrániť, aké je dôležité dodržiavať hygienu, prečo musíme zostať doma. Aké sú príznaky napríklad aj chrípky, prečo jesť vitamíny a prečo je dôležité očkovanie proti ochoreniu Covid-19.
»»» Veľký náhľad pracovného listu NA VYTLAČENIE
Pracovný zošit škôlkarom ponúka množstvo vyfarbovania, zábavných a tvorivých úloh a úloh na doplnenie. Každá kapitola opisuje komunikáciu Filipka na tému koronavírus vždy s inou osobou. Časť Čo už viem? sumarizuje poznatky o koronavíruse z prečítaného textu, a tvorivé úlohy na kreslenie nájdu deti v časti Kreslíme s Filipkom. Doplňovačky a hľadanie riešení sú pripravené v časti Riešime úlohy s Filipkom, kde si rozvíjajú grafomotoriku, pozornosť, učia sa tvary, písmená či číslice. Tvorivé úlohy rozvíjajú u detí aj kreslenie, vyfarbovanie, dostávajú priestor na vlastnú kreativitu a rozvíjajú predčitateľskú gramotnosť.
Pracovný zošit Filip a zatvorená škola je určený školákom prvého stupňa základných škôl.
Prináša poučné informácie o koronavíruse aj chrípkových ochoreniach, vysvetľuje pojem imunita, očkovanie a ďalšie témy súvisiace s ochranou zdravia, ale aj to, ako chrániť našich starých rodičov. Všetky tieto dôležité informácie zisťuje Filip – hlavná postava, ktorý kladie otázky odborníkom z lekárskeho prostredia. Príbeh o Filipovi je doplnený aj o kreatívnu časť, kde si deti trénujú logické myslenie, pozornosť, cibria prácu s číslami , riešia doplňovačky, tajničky a kvízy, kreslia či vyfarbujú.
»»» Veľký náhľad pracovného listu NA VYTLAČENIE
Oba pracovné zošity sú užitočnou pomôckou pre rodičov a najbližšiu rodinu škôlkarov či mladších školákov na vysvetlenie nových podmienok a javov v pandemickej situácii. V neposlednom rade podnecujú komunikáciu v rodine, posilňujú rodinné vzťahy a podávajú pomocnú ruku v boji proti strachu a obavám, ktorý deti často nevedia vyjadriť či pomenovať.
Aktuálny TIP redakcie:
O 3 balíčky s týmito pracovnými zošitmi od RAABE môžete súťažiť v mesiaci november aj na našom portáli »»»