Chceme od detí priveľa?

Silvia Bodláková 10

… alebo skúsme, či by sme ešte vedeli vypočítať na matematike to, čo sa dnes učia naše deti v škole.

Spomenula som si na jednu historku, čo sa mi stalo asi pred šiestimi rokmi:

Po každom skúšaní, každej písomke, či teste, som vyložila známky žiakov (samozrejme zakódované) na internet a nezabudla som aj pripojiť čistý originál písomnej práce, aby si ju mohli doma žiaci s rodičmi prediskutovať.

Domáca pre ocka

A teraz k tomu príbehu. Otecko sa doma celý večer učil so synom doma počítať rovnice a slovné úlohy. V deň písomky netrpezlivo čakal v práci na zverejnenie výsledku. Lenže žiadna sláva, dopadla na priemer – teda TRI. Otecko si v zápale hnevu vytlačil písomku a začal počítať. No akosi to nešlo…

Zobral písomku, obehol všetky kancelárie na poschodí a nakoniec ju celú svojpomocne vyriešili. Doma otecko synovi vyčistil žalúdok, že ako to len nemohol vedieť.
Na konzultáciách sa mi potom priznal, že odvtedy je pri učení sa doma so synom omnoho trpezlivejší a viac toleruje synovi, keď sa mu niečo nepodarí.

Sme k našim deťom nároční?

Čoraz častejšie sa stretávam s rodičmi, ktorí chcú od svojich detí viac ako chceli ich vlastní rodičia od nich. Vstúpme si do svojho svedomia a radšej pomôžme deťom, viac sa zaujímajme o to, čo sa v škole deje, ako to pociťuje dieťa, prípadne si dohodnime konzultáciu u učiteľa a spolupracujme s ním pri výuke svojho dieťaťa.
Myslím, že my sme boli v detstve akosi viac zamerní všeobecne, teda učili sme sa všetko akosi skoro rovnako. Teraz je veľa mojich žiakov akoby už z menšieho veku zameraných nejakým smerom, kde spĺňa akési pomaly geniálne výkony. 

 A na druhej strane v nejakých činnostiach je úplne pod úroveň, lebo proste vyrovnanosť jeho osoby to tak zariadila. Zase je to na nás rodičoch, aby sme dieťa usmernili aj v jednom aj v druhom smere a spolupracovali s učiteľmi, ktorí ich v kolektíve rovesníkov môžu vidieť aj inak ako my – doma.

Je Vaše dieťa DYS?

Dnes má pomaly každé druhé dieťaťa nejakú diagnózu „DYS“. Uvedomme si, že taká diagnóza ešte neznamená, že dieťa dostane lepšie známky, uvedomme si, že práve o to viac je potrebné s dieťaťom pracovať doma a pomáhať mu a podporovať ho v jeho malých schodíkoch pri nadobúdaní vedomostí. A takéto niečo je v prvom rade na nás – rodičoch.

Minulý týždeň som sa práve naopak stretla s rodičmi z veľmi jednoduchých pomerov, ktorých dievča som chválila a pýtala ich o pomoc, aby sa zapojila do korešpondenčného seminára, že je veľmi šikovná. Mamička sa veľmi potešila až rozplakala, že jej dcéru pochválila učiteľka.

Vyskúšajte si pár cvičení z matematiky

Ak si chcete pospomínať na svoje študentské časy v oblasti matematiky alebo precvičiť si so svojimi ratolesťami učivo, ponúkame vám niekoľko príkladov

·         aritmetika

·         geometria

Pri niektorých príkladoch nájdete aj vzorové riešenia, iné sú len na precvičenie. Ku všetkým sme sa snažili napísať, pre aký ročník sú vhodné, ale podľa novej reformy, sa môže stať, že Vaše dieťa danú časť matematiky bude preberať až vo vyššom ročníku.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (5 hlasov, priemerne: 5,00 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Vex ferments the humors, casts them into their proper channels, throws off redundancies, and helps species in those hush-hush distributions, without which the body cannot subsist in its vigor, nor the incarnation dissimulate with cheerfulness.

  2. Vex ferments the humors, casts them into their proper channels, throws off redundancies, and helps species in those hush-hush distributions, without which the body cannot subsist in its vigor, nor the incarnation dissimulate with cheerfulness.

  3. Distress ferments the humors, casts them into their right channels, throws off redundancies, and helps nature in those secret distributions, without which the association cannot subsist in its vigor, nor the typification fake with cheerfulness.

  4. Distress ferments the humors, casts them into their right channels, throws off redundancies, and helps nature in those secret distributions, without which the association cannot subsist in its vigor, nor the typification fake with cheerfulness.

  5. Exercise ferments the humors, casts them into their meet channels, throws off redundancies, and helps species in those hush-hush distributions, without which the solidity cannot subsist in its vigor, nor the typification act with cheerfulness.

  6. Exercise ferments the humors, casts them into their meet channels, throws off redundancies, and helps species in those hush-hush distributions, without which the solidity cannot subsist in its vigor, nor the typification act with cheerfulness.

  7. Distress ferments the humors, casts them into their adapted channels, throws off redundancies, and helps cosmos in those secretive distributions, without which the fuselage cannot subsist in its vigor, nor the typification role of with cheerfulness.

  8. Distress ferments the humors, casts them into their adapted channels, throws off redundancies, and helps cosmos in those secretive distributions, without which the fuselage cannot subsist in its vigor, nor the typification role of with cheerfulness.

  9. Exercise ferments the humors, casts them into their adapted channels, throws off redundancies, and helps nature in those secretive distributions, without which the body cannot subsist in its vigor, nor the typification role of with cheerfulness.

  10. Exercise ferments the humors, casts them into their adapted channels, throws off redundancies, and helps nature in those secretive distributions, without which the body cannot subsist in its vigor, nor the typification role of with cheerfulness.

Pridaj komentár