Od strojov sa odlišujeme nielen myslením / či zámerným nemyslením, ale najmä emóciami. Učiteľ by mal byť takým profesionálom, aby neprenášal svoje osobné negatívne emócie na svojich žiakov. Všetkým by mal odovzdať vedomosti rovnako kvalitne.
Asi preto nie je učiteľom každý,
aj keď si veľa ľudí myslí, že niet nič jednoduchšie, než učiť deti. Odfiltrovať osobné antipatie je možné po zistení príčiny antipatie.
Komentáre k článku
No a čo robiť v takom prípade, že učiteľ učí vyslovene nesprávne, chybné veci: zdrojom vody je vraj napr. aj vodovodný kohútik; očnou bulvou môžeme hýbať, pretože v nej máme svaly; zámerná inverzia vo vete je uznaná ako štylistická chyba len preto, že v 4. triede ju nemá čo používať; absolútna neschopnosť slušne diskutovať o tom, že destilovanú vodu nemôžeme považovať za dlhodobo pitnú, keďže neobsahuje všetky potrebné látky; zuby vraj vyrastajú z kože,…a podobne. O anglickej výslovnosti a (ne)znalosti prvostupniarskej anglickej gramatiky už ani nehovorím!A mohla by som pokračovať. Ako sa dá podporovať rešpekt k takémuto učiteľovi? To proste nejde. A nemôžem behať každý týždeň do školy, aby deťom netárala takéto kraviny a nemýlila ich svojimi chybami či dogmatizmom, nie?
Svoje dieťa si nemusím zastať. Zastane sa samo. Ale o to nejde: takto by to nemalo byť.
No a čo robiť v takom prípade, že učiteľ učí vyslovene nesprávne, chybné veci: zdrojom vody je vraj napr. aj vodovodný kohútik; očnou bulvou môžeme hýbať, pretože v nej máme svaly; zámerná inverzia vo vete je uznaná ako štylistická chyba len preto, že v 4. triede ju nemá čo používať; absolútna neschopnosť slušne diskutovať o tom, že destilovanú vodu nemôžeme považovať za dlhodobo pitnú, keďže neobsahuje všetky potrebné látky; zuby vraj vyrastajú z kože,…a podobne. O anglickej výslovnosti a (ne)znalosti prvostupniarskej anglickej gramatiky už ani nehovorím!A mohla by som pokračovať. Ako sa dá podporovať rešpekt k takémuto učiteľovi? To proste nejde. A nemôžem behať každý týždeň do školy, aby deťom netárala takéto kraviny a nemýlila ich svojimi chybami či dogmatizmom, nie?
Svoje dieťa si nemusím zastať. Zastane sa samo. Ale o to nejde: takto by to nemalo byť.
No a čo robiť v takom prípade, že učiteľ učí vyslovene nesprávne, chybné veci: zdrojom vody je vraj napr. aj vodovodný kohútik; očnou bulvou môžeme hýbať, pretože v nej máme svaly; zámerná inverzia vo vete je uznaná ako štylistická chyba len preto, že v 4. triede ju nemá čo používať; absolútna neschopnosť slušne diskutovať o tom, že destilovanú vodu nemôžeme považovať za dlhodobo pitnú, keďže neobsahuje všetky potrebné látky; zuby vraj vyrastajú z kože,…a podobne. O anglickej výslovnosti a (ne)znalosti prvostupniarskej anglickej gramatiky už ani nehovorím!A mohla by som pokračovať. Ako sa dá podporovať rešpekt k takémuto učiteľovi? To proste nejde. A nemôžem behať každý týždeň do školy, aby deťom netárala takéto kraviny a nemýlila ich svojimi chybami či dogmatizmom, nie?
Svoje dieťa si nemusím zastať. Zastane sa samo. Ale o to nejde: takto by to nemalo byť.
No a čo robiť v takom prípade, že učiteľ učí vyslovene nesprávne, chybné veci: zdrojom vody je vraj napr. aj vodovodný kohútik; očnou bulvou môžeme hýbať, pretože v nej máme svaly; zámerná inverzia vo vete je uznaná ako štylistická chyba len preto, že v 4. triede ju nemá čo používať; absolútna neschopnosť slušne diskutovať o tom, že destilovanú vodu nemôžeme považovať za dlhodobo pitnú, keďže neobsahuje všetky potrebné látky; zuby vraj vyrastajú z kože,…a podobne. O anglickej výslovnosti a (ne)znalosti prvostupniarskej anglickej gramatiky už ani nehovorím!A mohla by som pokračovať. Ako sa dá podporovať rešpekt k takémuto učiteľovi? To proste nejde. A nemôžem behať každý týždeň do školy, aby deťom netárala takéto kraviny a nemýlila ich svojimi chybami či dogmatizmom, nie?
Svoje dieťa si nemusím zastať. Zastane sa samo. Ale o to nejde: takto by to nemalo byť.