15 vecí, ktoré má dieťa zvládnuť, kým pôjde do školy

redakcia 0

Zaujíma vás ako pripraviť dieťa do školy? Zapadá vaše dieťa do tabuliek školskej pripravenosti?

Čo môžete ako rodičia vylepšiť a na čo nemáte zabudnúť predtým, než pôjde vaše dieťa do školy? V čom máte jeho vývoj podporovať, akým smerom sa máte pri príprave uberať?

Shutterstock

Základné vedomosti, schopnosti a zručnosti predškoláka

poznať svoje meno, priezvisko, adresu bydliska, členov rodiny a ich zamestnanie,

orientovať sa v okolí domu a v okolí školy (poznať cestu do/zo škôlky, školy domov),

poznať základné pravidlá cestnej premávky (dopravné značky, signály pre chodcov, farby semaforu),

poznať známe profesie a činnosti dospelých a stroje alebo náradia, ktoré sa používajú pri práci, poznať a pomenovať bežné domáce práce,

vedieť pomenovať bežné predmety, ich vlastnosti (farby, tvar, veľkosť, materiál),

poznať základné a rozlišovať doplnkové farby,

Odkedy má dieťa poznať farby? >> >>

poznávanie prírody živej i neživej: pomenovať základné kvety, kry, stromy, zeleninu, ovocie, zvieratá, poznať znaky ročných období, rozpoznávať časti dňa, postupne aj dni v týždni, poznať základné prírodné zákonitosti.

správanie v prírode, k svojmu okoliu – vedieť sa správať v prírode, šetrne zaobchádzať s predmetmi,

Shutterstock

poznať a pomenovať časti ľudského tela, zmyslové orgány, zásady starostlivosti o zdravie – vhodné jedlo a pitie.

samostatne používať WC s následnou sebaobsluhou, umývať si ruky po použití WC, po príchode z ihriska, po práci s niečím špinavým …, pravidelne si čistiť zuby, vedieť sa vysmrkať. 

Finty na smrkanie, viete aké to sú? >> >>

samo jesť s príborom, samostatne sa obliecť a vyzliecť, zaviazať si šnúrky na topánkach, byť schopné udržiavať poriadok na svojom mieste,

hovoriť zrozumiteľne, jasne, používať jednoduché slová, rozumieť hovorenému slovu, chápať slovné pokyny,

zdvorilo a slušne sa správať – vedieť pozdraviť, poprosiť, poďakovať, osloviť, fungovať v kolektíve, vedieť spolupracovať, podeliť sa,

Shutterstock

vedieť správne držať ceruzku, farbičku, mať dostatočne uvoľnenú rúčku, aby zvládlo nápor písomných aktivít v prvom ročníku,

Mať dostatočne rozvinuté kognitívne – poznávacie funkcie – grafomotoriku, vizuomotoriku, sluchové vnímanie, zrakové vnímanie, základné matematické predstavy …

Čo by mal predškolák zvládať z hľadiska poznávacích funkcii? >> >>

 

Dieťa sa učí predovšetkým na základe praktickej skúsenosti

Na základe vlastného skúmania a experimentovania. Poznatky a návyky, ktoré dieťa nadobudne v predškolskom veku, sú základom pre jeho ďalší rozvoj a štúdium.

Nestačí však vyzbrojiť dieťa do školy len vedomosťami, nezabúdajme na láskavú a chápajúcu výchovu.

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (24 hlasov, priemerne: 4,17 z 5)
Loading...

Pridaj komentár