1. Zamestnaní rodičia majú veľké problémy umiestniť svoje dieťa do predškolského zariadenia. Ako chcete zabezpečiť zvýšenie počtu zariadení pre deti? Konkrétne jaslí a škôlok?
Keďže v meste je klesajúca tendencia narodení detí, v prvom rade treba zabezpečiť, aby sa viac a viac párov rozhodlo pre rodičovské povinnosti. Na území mesta Michalovce sa nachádza 8 mestských a 2 cirkevné predškolské zariadenia. V prípade, že by sa naplnili ich kapacity, tak by som pristúpil k vytvoreniu ďalšieho predškolského zariadenia.
2. Preplnené jasle a škôlky môžu čiastočne nahradiť, resp. odbremeniť aj materské centrá. Budete im v prípade volebného úspechu nejako pomáhať? Ak áno, ako konkrétne si takúto spoluprácu predstavujete?
Materské centrá sú potrebné, dokonca v pláne bolo aj vytvorenie ďalšieho na území mesta, ale nateraz z tejto predstavy zišlo. Určite sa ale budem snažiť podporovať existujúce zariadenia a pomáhať im s materiálnym a finančným zabezpečením v takom rozsahu, ako to bude dovoľovať rozpočet.
3. Ako v prípade úspechu budete skvalitňovať úroveň škôl /materiálne aj výučbou?/ tak, aby bol v meste zdravý výber?
Úroveň škôl sa dá zvýšiť viacerými spôsobmi, jednak je to pomocou samosprávy, pomocou subjektov v meste a tiež zvýšiť záujem študentov o štúdium. Samospráva nech sa stará o základné potreby, potom podnikateľské subjekty nech pomôžu svojimi príspevkami na vykrytie materiálnych potrieb škôl a to tak, aby sa štúdium stalo pre žiakov zábavou. Osobne som zažil prípad, keď som navštevoval školu, ktorá mala 3. najlepšie zariadené laboratórium fyziky v štáte Utah a tieto hodiny boli jedny z najlepších aké som zažil. Každú problematiku sme mali šancu vidieť, cítiť a skúšať a dalo nám to viac ako “suché” učenie sa faktov. A celé toto laboratórium bolo zriadené zo sponzorských darov škole.
4. Školstvo je dlhodobo finančne poddimenzované. Akú predstavu o objeme finančnej pomoci pre školy máte?
Ako som spomenul vyššie, v prvom rade treba docieliť spoluprácu s firmami na podpore školstva, lebo inak to bude stále iba o “hasení” najnevyhnutejších problémov jednotlivých škôl. Ďalej sú tu operačné programy EU.
5. Čo plánujete urobiť pre sprístupnenie školských priestorov v popoludňajších hodinách pre verejnosť /školské ihriská, triedy/ napr. pre športové a charitatívne aktivity?
Jedným z mojich bodov je vytvoriť prehľadný zoznam, kedy ktorá telocvičňa, (multifunkčné ihrisko), je voľná, stanoviť jednotnú cenu za prenájom, aby sa záujemci o prenájom vedeli ľahko orientovať, kde je čo voľné.
6. Ako plánuje udržať verejné detské ihriská v poriadku a čistote?
V prvom rade, sa musia o to starať občania, aby nenechávali neporiadok, potom tam musí byť dostupný počet smetných nádob a časté kontroly zo strany MsP a technických služieb.
7. Ako ste spokojná/ý s ponukou programov voľnočasových aktivít pre rodiny s deťmi a čo plánuje v tom smere urobiť?
Veľa programov je zameraných iba na dieťa, a teraz mi napadá, prečo nevytvoriť aj spoločné programy pre utuženie vzťahu rodič-dieťa? Modelárske, turistické, športové, ….
8. Máte nápad, ako motivovať deti a mladých ľudí ku športu?
Mojou srdcovou záležitosťou je výstavba Multifunkčného športového komplexu s vonkajším bazénom, v ktorom by sa dalo prevádzkovať niekoľko druhov športu. (basketbal, hádzana, fitness, spinning, cyclo, Squash, tenis, petanque, sauny, výrivky, plávanie, judo, karate, zumba). Všetko by bolo k dispozícii za jeden poplatok, bez ohľadu na čas strávený v zariadení a taktiež na športovisko ktoré sa rozhodnete využívať. A pri takomto výbere, myslím, že veľa mladých by sa pridalo a začalo športovať.
9. Ďalšou podstatnou otázkou, ktorú často riešia mladé rodiny je bývanie. Aký je Váš názor na nájomné byty pod správou obce/mesta?
Mesto musí poskytnúť aj takýto druh podpory bývania, podieľať sa na výstavbe nových bytov. Mladých musíme motivovať, aby neodchádzali preč, aby vytvárali hodnoty doma a potom sa aj mesto a okolie ich bydliska bude zveľaďovať rýchlejšie a lepšie.
10. Čo plánujete zrealizovať v oblasti bezpečnosti dopravy vo svojej obci/meste?
Pri školách hliadky MsP v čase, keď začína vyučovanie, zníženie rýchlosti v okruhu škôl na 20 km/h a časté meranie a sankcionovanie nezodpovedných vodičov, viac reflexných prechodov pre chodcov, zvýšenie počtu hodín dopravnej výchovy a najmä praktických na dopravnom ihrisku.
11. Z akých zdrojov mienite financovať svoje plány?
Z mestského rozpočtu, fondov EU, sponzorských príspevkov, zbierok občanov, ….
12. Aké iné, konkrétne riešenia ponúkate v oblasti rodinnej politiky?
–